Ψηφιοποίηση εταιρικών υποθέσεων! Ένα μεγάλο θέμα για τις ελληνικές εταιρείες! Και τι εννοούμε ακριβώς;
Πριν από μερικές μέρες, συνεργάτης λογιστής-φοροτεχνικός ήρθε σε επικοινωνία μαζί μας για να τον βοηθήσουμε να λύσει ένα πρόβλημα που προέκυψε σε μία μετατροπή μίας εταιρείας Ι.Κ.Ε. σε Ε.Ε. Ενώ ο άνθρωπος συνεργάστηκε και με νομικό σε όλη αυτή τη διαδικασία, τελικά έλαβε ένα email από το Γ.Ε.ΜΗ. που του ανακοίνωνε ότι η αίτηση της τροποποίησης τερματίστηκε ανεπιτυχώς γιατί δεν υπήρχαν βασικά δικαιολογητικά όπως: η απόφαση της γενικής συνέλευσης των εταίρων της ΙΚΕ περί της μετατροπής και των λόγων αυτής, η οποία έπρεπε να ενσωματώνει διάφορα επίσημα έγγραφα (σύμφωνα με τον Ελληνικό νόμο) και το νέο καταστατικό, σωστά συνταγμένο (έλλειπαν συγκεκριμένες πληροφορίες).
Το αποτέλεσμα; Η διαδικασία έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή, χωρίς να είναι βέβαιο ότι η αίτηση θα ολοκληρωνόταν επιτυχώς, γιατί έτσι κι αλλιώς, ό,τι έγγραφο κατατίθεται ελέγχεται από τους δικηγόρους του Γ.Ε.ΜΗ., οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να βρουν παραλήψεις, όταν ειδικά τα άτομα που ασχολούνται με αυτού του είδους τις εταιρικές υποθέσεις, δεν έχουν βαθιά εμπειρική γνώση σ’ αυτό το πεδίο, όσο καλές προθέσεις κι αν έχουν.
Αναλάβαμε και επιλύσαμε την υπόθεση επιτυχώς! Όμως, σε κάθε υπόθεση που αναλαμβάνουμε, προβληματιζόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε πάντα τις αιτίες που οδηγούν στο θέμα που προκύπτει. Και αυτή η περίπτωση, όπως πολλές άλλες, καταλήγουν στο εξής:
Ψηφιοποίηση του τομέα του εταιρικού δικαίου! Με άλλα λόγια; Ψηφιοποίηση των διαδικασιών που σχετίζονται με έκδοση δικαιολογητικών που αφορούν την εκπροσώπηση των εταιρειών, με τις ενάρξεις, τροποποιήσεις, συγχωνεύσεις, λύσεις εταιρειών, με δημοσιεύσεις στο Γ.Ε.ΜΗ. που ζητούνται από διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και λοιπούς φορείς και πολλά άλλα.
Αυτή η ψηφιοποίηση υποτίθεται ότι δεν είναι κάτι καινούριο για την Ελλάδα, αλλά όμως έχει δημιουργήσει πολλά θέματα στις επιχειρήσεις – εταιρείες Κεφαλαιουχικές και Προσωπικές – και θα δημιουργήσει, λόγω του νέου νόμου που αφορά την τήρηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.)
Για να μπορέσει πλέον μία εταιρεία να υλοποιήσει όλες τις προαναφερόμενες υποχρεωτικές διαδικασίες απαιτείται γνώση. Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες δεν έχουν το χρόνο να ασχοληθούν με όλη την πολυπλοκότητα που προκύπτει από τη νέα αυτή πραγματικότητα.
Και εδώ ξεκινάει ουσιαστικά το μεγάλο πρόβλημα!
Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που πιστεύουν ότι οι εκπλήρωση των εταιρικών πράξεων είναι δουλειά των λογιστών-φοροτεχνικών. Ο λογιστής-φοροτεχνικός όμως είναι υπεύθυνος μόνο για την οικονομική παρακολούθηση των εταιρειών (και γι’ αυτό έχει εκπαιδευτεί ανάλογα ) και όχι τη νομική/διοικητική. Πολλοί λογιστές, θέλοντας να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, προσπαθούν να υλοποιήσουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες που αφορούν τις εταιρικές υποθέσεις (όπως συνέβη και στο παράδειγμά μας). Όμως, οι ιδιαίτερες γνώσεις και απαιτήσεις που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και οι δαιδαλώδεις διεργασίες, οδηγούν στην μη αποτελεσματική πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων δράσεων. Άρα, οι Έλληνες ιδιοκτήτες εταιρειών πρέπει να κατανοήσουν ότι χρειάζονται δίπλα τους μία εξειδικευμένη ομάδα ανθρώπων, με ιδιαίτερη κατάρτιση και εμπειρία σε αυτό το πεδίο, που συνεργάζονται άψογα με τους λογιστές-φοροτεχνικούς και τους οποίους μπορούν να εμπιστευτούν. Έτσι μόνο θα έχουν ήσυχο το κεφάλι τους και θα μπορούν να επικεντρωθούν σε αυτό που είναι ταγμένοι. Στο επιχειρείν!